pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Planering ända in på underkläderna

Kategori: Allmänt

Ja så är det faktiskt om man ska tävla häst, i alla fall för mig. För idag debuterade jag och Åsa på lokal dressyrtävling på Mölltorps ridklubb i programet LC:1. Och då bör man ha både kavaj och vita ridbyxor och har man vita ridbyxor då får man planera vad man har under med ;-) Så den tanken slog mig igår när jag putsade, packade och planerade. Det är verkligen planering ända in till underkläderna! Rätta mig om jag har fel men så tänker jag.
 
Detta är en grej vi tränat till lite i smyg till bloggen sett men tränat de har vi allt och idag fick jag se vilken nivå vi hunnit upp till. Åsa behöver arbeta mer bakifrån men de handlar mycket om styrka både för henne och mig. Men det jag fick på protokollet var inga nyheter utan mer bekräftelse för att där måste vi träna ännu mer vilket vi kämpar på med!
Men sen har jag varken ridhus eller någon ridbana utan rider i en vanlig gräshage med en och annan sten som man får ta hänsyn till och så vidare. Så med tanke på våra förutsättningar här hemma så är jag jättenöjd med att vi fick 58.52% och näst sist.... 10e plats av 11 men vad gör de när Åsa är så söt? Och det var ju vår första lokala ihop, sist vi tävlade var det på klubbnivå 2012.
 
 

Men för att skryta lite så känner jag mig glad för de lilla på min sits fick jag kommentaren prydligt och balanserat och en 7a så de kände ju bra. Annars fick vi lägst 5 och högst 7,5 och det var på den fria skritten.
 
Skritt på framridningen där vi höll oss mest på gräsbanan för de var vi ju ändå vana vid. Och det var så lugnt och skönt medans alla andra trängdes på
grusbanan.
 
 
 
 
Bilder tagna ur filmen som Fia min medhjälpare filmade på oss. Så de blev inte så många bilder idag eftersom vi hade Fia var så snäll och höll ordning på min uppvärmning så vi hann med allt i lagom tid.
 
Men nu är vi även ett steg närmare att få starta öppen klass i dressyr på fjord- SM i sommar då det krävs två rundor med lägst 55%.
 
Okej sist men inte minst ;-) bjuder på en bloppers! Så här hemska bilder kan de visst bli!!! Ha ha skrattar nästan åt den själv så hemsk är den!
 
Hoppla!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: