pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

långledigt

Kategori: Allmänt

Så skönt med 4 dagars ledigt i ett sträck! Egentligen var fredagen en vanlig arbetsdag men eftersom flera av  våra kunder har stängt klämdagar så jobbade kollegan själv igår.  Och själv jobbade jag 2maj och hon var ledig så de är skönt när man kan göra så!  
 
Även vädret är på min sida så med hjälp av Micke har gräset blivit klippt och mitt hus med trädgårdmöblerna renskurat så vi invigde de för säsongen med lite grillat igår!  
 
Hundarna har fått sina promenader men Elliott gillar inte att vara ute och gå när de är varmt. Men är man 13år kan de vara förståeligt dock. 
 
Och idag innan all trafik kom igång på vägarna hemma tog jag och Linnéa en runda som är perfekt för långa galopper. Men eftersom hennes häst inte är helt överens med bilarna och fint väder = mycket Götakanalturister och sommargäster på vägen upp till Tåtorp. Så strax efter kl 8 träffades vi på hästryggarna och red en lite längre tur med många galoppsträckor. De tråkiga är vägen fram och tillbaka dit bara men samtidigt bra uppvärmning och avskrittning för att hålla högre tempo däremellan. 11km på 1h 15min blev de och två svettiga hästar! 
 
En bild från morgonens tur.
 
 
 
Hoppla!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: