pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Vår!

Kategori: Allmänt

Helgen är över och den gick alldeles för fort! Men allt känns så lätt när vädret är så fint som de varit de senaste dagarna. Började lördagen med att rida på kanalbanken ut med Götakanal i tanken. Men Åsa vägrade ännu en gång gå över plåtdelen på bron i wassbacken. Så efter 40min så gav vi upp. Rebecka var med och cyklade och hade även med hästgodis som muta. Men de hjälpte inte alls för vill inte Åsa så VILL INTE Åsa! Så de fick bli en annan väg som också är fin men inte som kanalbanken dock.
Sen red jag även Moa med Flora i hand en lite längre runda än de är vana vid. Och även Lars på Schasen följde med så de var tre glada gamlingar på tur.
De syns ju att även hästarna gillar vädret. Men förutom att rida har jag städat upp lite i trädgården men de är mycket kvar än..... Även försått massor av olika pumpafrön. De var flera årsen jag hade de sist men gör ett försök iår. Men efter jag inte hade några såkrukor eller va de nu heter gjorde jag i alla fall egna av två plastbackar.
Så nu är det bara att vänta på att de gror. Och nu ikväll blev de ett pass i ladugården och mjölkade vilket var längesen nu. Men de gick bra som skönt var så nu blir de snart till att sova och ladda för en ny arbetsvecka. Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: