pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Härligt väder!

Kategori: Allmänt

Får väl erkänna att en del dagar är de lite svårare att ta sig ut till hästarna än andra. Som idag när de öste ner snöblandat regn. De är speciellt dessa dagar ett ridhus skulle sitta fint men med tanke på att jag hela livet hittills klarat mig utan ett så fick jag allt gör de idag med. Regnställ och gummistövlar de är bra saker de!
 
Och eftersom jag inte hann / orkade rida igår då de var möte på jobbet och de blåste halv storm som vanligt! Så avvägde jag att inte rida då men idag var de ju "bara" blötsnö och Åsa behövde röra på sig utifall jag inte hinner ut med henne imorgon då jag också kommer vara sent från jobbet.
Så en kort runda på en halvmil fick de bli med ett varv i klättringsbacken. Och på schabrak eftersom Åsas sadel har så himla "fiffiga" knästöd i någon sorts konstmocka som suger åt sig vatten som en tvättsvamp och tar en vecka på sig att torka! Nu har jag tillgång till andra sadlar men eftersom jag red i regn förra veckan och använt Moas sadel tills nu så kändes de lite surt att blöta ner den igen när den äntligen torkat.
 
Gummistövlar! Och Åsas man välter av snö-
regnet :-(
 
 
 

Och jag gör något jag inte brukar, bjuder på en bild på mig själv blek och kall men så här vackert är de att rida i kyla och regn :-) Kan tillägga att mina tår var som isbitar när jag kom tillbaka till stallet men de är sånt man få ta de blir ju varma sen igen.
 
Hoppla!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: