pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Trött

Kategori: Allmänt

När man är arg på allt och alla kanske de vore bäst att bara stänga in sig och låsa dörren eller? Känns så just nu men tyvärr har jag en hel del som jag vill få gjort så de går inte för sig! Tur att jag har mina djur och nära och kära för just denna veckan har jag varit helt slut varje kväll. Riktigt tufft på jobbet och vikarier hit och dit absolut inget fel på dem bara att de blir inte alls samma flyt på jobben då. Sen att vädret bidrar till all smuts gör de inte bättre. Men djuren gör så att jag kommer ut och gör något efter jobbet istället för att somna i soffan direkt! Så utan dem skulle jag aldrig klara mig. Har ridit med Linnèa ett par gånger och ja tycker att vi borde få många plus i kanten av bilförarna med tanke på hur mycket reflexer vi har på oss.

Åsa full med reflexer och ja med!
 
 
Men igår valde jag att tömköra och longera Åsa lite i hagen och de gick bra tills hon skulle få galoppera sen gick de bara utför med allt. Åsa krånglade och sparkade bakut och for i väg och när jag fick stopp på henne skulle hon bara komma in till mig i mitten och vägrade gå fram. Antagligen blev de lite jobbigt när jag krävde att hon skulle galoppera på tömmen. Sen skulle jag koppla om och byta varv och la longerspöt bredvid Åsa men hon lyckades ta ett steg iväg och gick på de och de gick mitt itu. Så dåligt då de sa till mig i kassan när jag köpte de att de var mycket hållbart och gick i stort sett att böja eftersom de var glasfibrer. Men de stämde inte alls.
 
Och eftersom jag var en bit från stallet så ja kunde inte lätt och smidigt gå och hämta ett annat spö så de fick bli lite vanlig tömkörning i skritt de sista istället för andra galoppen som tyvärr aldrig hade fungerat utan min extra skänkel, spöt. Ska förtydliga att jag slå henne inte med de utan bara vifftar lite bakom så hon vet att hon ska gå fram i rätt tempo.
 
Men nu är de äntligen fredag och jag är hemma och de känns som de bästa just nu. Dock är jag grymt sugen på att åka till Hööks och tröstshoppa lite..... Kommer ett inlägg om de snart :-)
 
 
Hoppla!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: