pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Snöstorm och hundrastgården

Kategori: Allmänt

I fredags då blev de storm i igen så när jag kom hem från jobbet fanns de inte en chans att jag kom in på min garageuppfart med bilen då den var full med snödrivor. Så de blev till att parkera utanför trädgården och invänta skotthjälp av bror med traktor. Visst de hade väl gått att skotta för hand men jag hade nog varit helt slut efter för de var inte lite snö om man säger så.
Den här drivan var framför bilen och de var nästan lika mycket bakom innan jag fick hjälp med plogning. Men ja gnäller inte för jag älskar snön. Men den där stormen och vindarna de kan kvitta.
Sen skulle jag och dogsen åkt till Borås och Micke men med tanke på väglaget så åkte vi först på lördags morgon och i  Borås var de knappt nån snö alls jämfört med hemma.
Och i Borås passade vi självklart på att gå till hundrastgården, på lördagen var vi själva där men på söndagen var den en träff kl 13 så då var vi där igen.
Och de är så bra för i år har de delat in hagen i två delar så i en del kan de stora hundarna leka och i den andra små.
Och de är så roligt att se dem leka, Caktus har ju inte så många att leka med hemma direkt förutom Elliott då, men han är inte så road utav det. Och hans lek-kompis Jason har ju åkt på artros :-( så hans kropp är under uppbyggnad i koppel.
Men i hagen fick Caktus springa av sig ordentligt ihop med Elliott då som mest gick för sig själv och inte helt oväntat en betydligt yngre dvärgschanuzer som var 8mån som även den var mest för sig själv. Kan de ha med den egensinniga rasen att göra tro? ;-) Men Caktus lekte med favvoriten Malle som var nakenhund/pudel/shih-tzu-blandning sen var de även en nakenhund som hette Gizmo som hängde på. En franskbulldog som lät mest som en gris hela tiden. Och sist men inte minst en liten kaxig chihuahua som lekt polis blad de "stora".  Jag tror jag har skrivit de förr men så länge de är vettiga hundägare och ett bra gäng hundar så är en hundrastgård helt kanon.
Så här kommer lite vimelbilder från hagen.
 
I den andra hagen lekte ett par stora hundar.
.
Sen en bild från en av våra promenader runt Ramnasjön som är full av fåglar, lägg märke till vad lite snö de är jämfört med hemma hos mig.
 
Har även ridit en hel del i kylan, kallt och visst skulle ett ridhus suttit fint men känns ändå väldigt bra när man kommer hem och in igen! Fast jag bör nog skaffa en bra ansiktskräm för jag tror jag har förfrusit mina kinder lite grann men de är sånt man får ta här i livet.
 
Hoppla!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: