pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Helt otroligt!

Kategori: Allmänt

Inne i stan 3mil hemifrån märker man knappt av snöstormen men här hemma är de helt otroligt. så morgonen började med snöskottning kl 4.15 i morses för att ens komma ur trädgården. Men som tur var kom snöplogarn när jag var ute med hundarna så vägen var körbar.
 
Vilka snödrivor och vilken stark vind. Har nog aldrig sett en så pass stor snödriva som jag har på baksidan av min trädgård just nu och större håller den på att bli.
 
För när jag kom hem såg de ut såhär:
Kolla noga bakom sista stolpen till höger, där ser ni min torkvinda som är normalhög! Då får ni nog lite uppfattning om hur gigantisk snödrivan är!
Så de var bara skotta lite i grusgången och ställa bilen där så länge.
 
Men fast de nu är snöstorm så red jag en liten sväng på Åsa barbacka på hackmorebett då jag tog henne direkt ur hagen och tog på tränset över grimman. De blev ingen lång tur men bättre än inget då hon vilat i två dagar och de kändes skönt efter att jag var klar. Och sen var de dags att köra bort bilen till mina föräldrar som stått i min grusgång en stund. Vilket innebär att jag kommer få en liten promenad i morgonbitti men bättre de än att bilen är insnöad i trädgården.
 
Tog med kameran ut lite och fotade i mörkret bara för att de är så otroligt stora drivor!
Caktus framför en driva:
 
Min torkvinda i en GIGANTISK snödriva:
 
Vy mot garget:
Och de roliga är att snödrivorna är så packade utav vinden så de håller till och med att gå och sitta på utan att man ramlar ner genom snön!
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: