pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Nästan död!

Kategori: Allmänt

Ja de känns i alla fall så efter en dag som gått i 110 knyck sen klockan 5 i morse eller rättare sagt 03.30 då mitt alarm ringde och väckte mig. Så när jag kom hem från jobbet var jag bara tvungen att lägga mig för att vila en kvart. Och de hör inte till vanligheterna men jag kände mig som sagt till hälften död. Men som tur var hade jag bokat in att träffa Linnèa kl 17 uppe på hästryggen så jag kom ut för att samla lite ny energi. Hade inte tiden varit bokad hade jag säkert somnat till och sovit till morgon bitti eller något. Stort plus att Rebecka har påsklov och tar ut hundarna på lite promenader åt mig.
Och imorgon börjar jag så sent som kl 6 så en hel timme senare yeay! Ok nu har jag beklagat mig klart ;-) Är lite less på de just nu bara men snart är de påsk och då ska man vara glad!
 
Och från ett ämne till ett annat igår red jag dressyr på Åsa igen och denna gången testade jag med en annan nosgrimma med snokrem. Och tungan låg kvar på plats hela tiden vilket var skönt för sist hoppade den över bettet lite då och då när Åsa tyckte att de var jobbigt.
 
 
Testade även att göra en dressyrknopp för skoj skull då jag själv har tyckt att de varit fruktansvärt fult på fjordingar men jag har börjat mjukna lite och tycker att en del passar i de. Men om Åsa gör det vet jag inte riktigt? Kanske med en snyggare flätad knopp? Och ett  längre och svängt pannband skulle inte sitta fel men jag har inte hittat något bra än. De enda jag har fastnat för lite är detta från Hööks:
 
 
 
Men att ge 479kr för ETT pannband de gör jag inte! Men tyvärr är det väldigt få pannband som finns i storlek x-full och mörkbrunt läder men jag håller mina ögon öppna. Så någon gång ska jag nog hitta ett :-)
 
Hoppla!

Kommentarer

  • madde säger:

    Kolla wist design på Facebook. Superfina pannband!! Endast 325 kr. Finns upp till x-full:)

    Svar: Japp jag har allt kollat in dem! Men ja vet inte tycker, alla ser så stela ut på bilderna. Men de är kanske rätt tjockt läder? Men mjuknar efter ett tag? Sånt du har va? Men absolut fina! och speciellt när man kan välja dödskallepärlor ;-)
    pudelz

    2014-04-15 | 20:04:54
    Bloggadress: http://nytorpsjazz.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: