pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Helgen som varit!

Kategori: Allmänt

Obs! har fortfarande inte fått ordning på radmellanslag vid visning av inlägg? Förstår verkligen inte varför de inte fungerar? Någon som vet? ( jag själv har de när jag är inne på mitt konto men när de ska visas ut till er så är de inte det :-( Helgen som var gick även denna väldigt fort och med hjälp av Micke hanns de med en hel del vilket känns väldigt bra. Som att slipa klart mitt bord som jag ska använda som "sidebord" till att gömma min ved inne. Så nu är de bara målningen kvar.
Blev även en hel del röj i trädgården i en bortglömd hörna den är inte klar men betydligt bättre redan!
Lite skillnad va? Micke före och efter, trädgård före och efter :-) Och på söndagen var det dags för min kompis att göra sin examen som allmänlydnadsinstruktör och då var jag och Caktus hennes visningsekipage. Med tema belöningar och vi gjorde framåtsändande över hinder med olika belöningar i slutet. Och där syndes de tydligt vilken som var bäst för Caktus del, köttbullar! Men de visste vi ju redan innan men de blev ett bra exempel.
Full fart i slalomet. Sen blev de även en runda i motionsspåret utanför Töreboda och vi hann precis lagom tillbaka till bilen innan regnet kom. Så ibland har man tur. Och på kvällen blev de lite dressyrträning med Åsa i en hagen barbacka på ett löst schabrak, har ni testat de hästfolk? Finns ingen bättre träning för att lära sig sitta rakt och rida med tyngden. För skulle jag luta mig för mycket åt sidan så är de väldigt lätt att både jag och de lösa schabraket glider av ;-) Fick lära mig detta på ett ridläger för många många årsen! Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: