pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Tema hund!

Kategori: Allmänt

Nu blir det lite blandat om hund! Då jag inte alls skrivit mycket på grund av dålig motivation. Det känns när man förlorar tre nära inom loppet av 11 månader. Åse sep-12, mormor maj-13 och Casper aug-13. Och lite mer krångel med pappas brutna arm mm. Men nu hoppas jag peppar peppar att de ska vända med tråkigheter här. Men det som inte dödar härdar heter det väl? Så nu ska vi se om jag kan skriva lite igen. 

I Jönköping den 24 aug så lyckades jag ÄNTLIGEN komma ur agilityklass 1 med Caktus vilket innebär att han nu är uppflyttad till agilityklass 2. Vilket i sin tur innebär mer tävlingar att åka på där jag kan göra mer än en start! Och dagarna blir förhoppningsvis inte riktigt så långa heller som det blev när vi var i agilityklass 1 och hoppklass 3. Då klass 2 oftast lägges emellan de klasserna vilket har inneburit en lång väntan.

Jag och Caktus har tagit tag i saken och börjat kurs på brukshundsklubben något som inte vi gjort sen Caktus var valp och gick valpkurs. Men inte vilken kurs som helst utan tävlingslydnad. Två gånger har vi varit och de är skoj men de märks att Caktus blir trött fort då det är helt annat än agilityn.

Men ja kan undra va de andra på kursen tänker när jag kommer där med en stuttsig mellanpudel ;-) Men han är faktiskt riktigt duktig bara att han inte kan allt än. Men de andra hundarna som är med är 3st rottweiler, 2st vit herdehund, en doberman, en golden, en labbe och så som tur är en liten hund till förutom Caktus en västgötaspets. Och de bästa med kursen är att en av assitenterna är domare i lydnad. Så han om någon vet ju hur de rätta momenten ska se ut. För om vi ska tävla i det någon gång jag och Tuss då vill jag att han kan sakerna rätt!

Och till sist, imorgon är det DM i agility och där ska både Caktus och gamleherrn Elliott med sina 12år vara med och tävla! Så då ska vi ge järnet! För DM är en tävling jag deltagit i lika många år som jag tävlat i agility och tänk de allra första, 2002 som jag och Casper deltog i. VI vann! men först kom vi på andra plats men när allt var klart och vi skulle bege oss hem ropade de på mig. Och det visade sig att tjejen som vann i ungdomsklassen var för gammal för just ungdomsklass så segern gick vidare till mig och Casper <3

 Jönköping 24/8- 13

 

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: