pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

käk!

Kategori: Allmänt

Ibland så kan de vara gott och lyxa till det lite vilket vi gjorde i lördagskväll med en trerätters middag. Jag får väl erkänna att Micke stod för matlagningen och jag efterrätten. Och alla recept hämtade ifrån Arla mobilapp men de finns även på hemsidan. Så eftersom det är så populärt att dela med sig av sin mat nu för tiden så tänker inte jag vara sämre!
 
Först blev det en klassisk räkcocktail och det var allt gott!
 
 
 
Och till huvudrätt blev det yoghurtmarinerad kyckling med ris och yoghurtsås! http://www.arla.se/recept/kycklingfileer-i-yoghurtmarinad/
 
 
Och till sist och sämst.... efterrätten som inte alls föll mig i smaken. Choklad och fikon med maräng, http://www.arla.se/recept/choklad-och-fikon-med-marangtopp/ Jag gjorde enligt receptet men för min smak blev det en för sur/syrlig efterätt. Och om ja på något sätt får för mig att göra den igen så tänker jag testa smällt choklad istället för kakao för att få mer riktig chokladsmak vilket jag tror behövs för att få den god!
 
 
 
Så nu vet ni vad jag käkade i lördags!
 
Hoppla!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: