pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Agility DM 2013 i Skaraborg

Kategori: Agility

Oj vilken dag, lång som vanligt när det är distriktsmästerskap i agility. Var i Tibro 7.15 på morgonen och åkte därifrån kl 18 på kvällen. Men det var det värt eftersom min lillskit Caktus och jag lyckades knipa 2a platsen i medium :-) Jag är så glad! Men även Elliott skötte sig jättebra var felfri på hinder men tidsfel i båda starterna så han hamnade långt ner i det totala dm resultatet.

Och laget..... ja de kanske ni inte behöver veta om att vi hade ;-) nej men skämt o sido alla kämpade så väl men tyvärr lyckades bara en ta sig i mål utan diskat resultat av 5 hundar! Och tre stycken måste i mål för att laget ska få en placering men vad gör det när vi hade en sådan trevlig dag ihop för övrigt! Hejja Töreboda Bhk!

Och Tibro hade fixat jättefina priser till dm pristagarna allt från gallerhundbur, till hundmat och stora hundbäddar. Nu är inte priserna allt men minns så väl när jag tävlade dm på en annan klubb här i distriktet och jag kom 2a i ungdoms dm och priset var en påse med några torra tråkiga hundgodisar! På ett DM liksom = dåligt! Till saken hör att de som tävlade i kategorin "vanliga" dm de fick betydligt finare priser. Men nog om de i Tibro var det lika för alla!  Så all heder till Tibro :-)

 

Mediumklassens pristagare
 

Klubbkompisen Lina lyckades också med en 2a plats men då i ungdom Large med Liz , stort grattis! ( det var bara två ungdom largeklassen som kom runt i bägge loppen vilket man är tvungen för att ha chans i totala dm)

 

Och för 2a platsen vann vi en jättefin hundbädd och i deltävlingarna 3e och 6e plac. fick vi smågrejer som tävlingsbok från Agria, hundben och leksak.

 

 
 
Och hundbädden är så pass stor så både Caktus och Elliott får plats!
 
Och imorgon är det KM i lydnad har funderingar på att åka med Caktus men vi får se om jag vågar starta honom där.
 
Hoppla!
 
 

 

 

 

 

Kommentarer

  • Nadine Fasth säger:

    Verkligen stort grattis Elin! synd att vi inte han pratas mer vid, jag saknar dig :) Kram Nadine m. flock!

    Svar: Tack! gullunge :-)
    pudelz

    2013-09-17 | 04:21:26
    Bloggadress: http://www.allyouwanted.blogg.se

Kommentera inlägget här: