pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Shopping!

Kategori: Allmänt

I fredags efter jobbet åkte jag vidare till Skövde för att prova ut ett par nya skor på Intersport eftersom jag hade en rabattcheck på 20% så var det bäst att passa på. Och jag pronerade lika mycket som sist jag provade ut skor på deras löpband och filmade fötter. Ungerfär som på den högra bilden här nedan och de ser riktigt läskigt ut när man ser sina vrister vinkla sig inåt. Men de syns endast när de filmas väldigt sakta och det är inget jag heller känner av när jag springer. Men med en anpassad sko minskar det avsevärt som skönt är och sparar på mina knän! Så att prova ut en sko på löpband med kamera är kanon.
 
 
Så det blev ett par Asics som tål väta med bra grep eftersom de även plockar fram en sko efter ens behov.
 
Ibland är det svårt att fota något utan att få med en hund på bild så här är skorna och Caktus.
 
Sen när jag ändå var i Skövde gick jag in på Biltema för att köpa en lövräfsa men kom ut med lite fler saker, hoppsan! Så även Elliott ville vara med på bild ihop med ett 3-pack tränspannband från Biltema för 115kr = bra pris! benreflexer även de från Biltema och lite hundgodis med namnen Agilitys och Sports men de hittade jag på Dollar Store.
 
Närbild på pannbanden:
 
Och även ett halsband blev inköpt på Biltema till Caktus att använda när vi tränar lydnad eftersom man då oftast har halsbandet kvar när man kopplar loss. Och jag använder halvstryp annars men de vill ja inte ha kvar på när han är lös.
 
 
 
Hundhalsband 
 
 
och inte nog med dessa grejer för idag så åkte jag och Mícke till loppisen i Tidan och där hittade jag ett knappt använt Dogman vintertäcke till Caktus för 20kr :-) Sånt kallar jag fynd och även en gallerbur för 200kr fick följa med hem då jag behövde en ny till bilen.
 
 
Så nu är det väl bara att leva på vatten och bröd resten utav månaden.... eller vänta nu Åsa ville ha en ny sadel utprovad också hmm dags att jobba lite extra kanske? ;-) Nä men skämtosido jag är nöjd med mina inköp och vad det gäller Åsas sadel så får jag se lite men med tanke på hennes viktökning efter sommaren så ligger inte hennes sadel så bra.... Tror även hon ändrat om sina muskler lite så jag får se hur det blir med de.
 
Hoppla!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: