pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Imorgon gäller det

Kategori: Allmänt

Kan börja med att berätta om helgen i Borås den bestod utav regn och regn och åter regn! Började fredagskvällen men en god pastarätt som Micke tillagat och en kortare promenix med hundarna och om jag minns rätt så regnade det inte så mycket just då. Men under lördagen regnade varje gång vi var utanför dörren och på söndagen var det lite bättre igen. Men så lätt ger jag mig inte så en promenad på lite över timmen i regnet gick vi på lördagen och på ett ställe pågick en löpartävling som visade sig vara ett 6-timmars lopp. Grattis till dem säger jag bara hoppas de hade en skotork hemma!
Men eftersom hundarna fått sin långpromenad och vädret var som det var så tog vi en sväng in till Knalleland och kikade i affärer där.
 
 
 
 
Och på söndagen passade jag på att låna tvättstugan till att tvätta mina schabrak.... de ingen vet har ingen ont av eller hur? Visst lite hår blir det men det är ju bara att köra sköljprogram och torka ur noga efter så är det ingen fara. För det går så mycket fortare att tvätta allt i stora maskiner istället för hur många omgångar som helst i ladugårdmaskinen. Och sen att de finns torkskåp att torka i är ju ännu ett plus.
 
Men nu till morgondagen då jag tagit ledigt från jobbet hela dagen eftersom jag och Åsa med hjälp av Fia ska på sadelprovning. Jag hoppas verkligen de hittar en bra sadel till bra pris men de återstår att se och att Åsa går på transporten utan problem. Ska vara där inne till 14 men det tar en timme att köra och så ska Åsa som sagt in i släpet med och det vet man aldrig från gång till gång hur lång tid det tar. Men jag har plockat en hel hink full med äpplen så jag hoppas magsuget efter äpplen går före Åsas hjärnspöken.
 
Hoppla!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: