pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Helgen och extra padden!

Kategori: Allmänt

Äntligen fredag och en helg full med massa skoj. Och massa äta som ikväll så tillagar jag hasselbackspotatis och fläskytterfile inrullad i bacon. Så jag hoppas de ska bli gott och Micke och Chilla är på väg så jag hoppas de är klart tills de kommer. Receptet  på fläskytterfilen finns här om ni blir sugna.
Lördag kväll består av "skördefest" med bildvisning annordnat av Ekeskogs Byalag. Och på menyn står de örtmarinerad kalkon och potatisgratäng med tillbehör samt kaffe och kaka.
 
Och på söndag så ska jag tävla DM för Skaraborgsdistriktet i landet och KM för Skaraborgs Fjordhästförening i bruksridning och även Fia ska prova på det och låna Åsa till en start. Och vinnaren går som vanligt vidare till SM nästkommande år men visst att jag vill att de går bra men målet är att komma runt utan att bli underkända i något moment men sen hur de går är en annan sak. Och även där ska vi äta gott då jag planerat göra en enkel smörgåstårta på hönökaksbotten och ha med så lunch.
 
Sen tänkte jag visa er en bild på extrapadden som Sharpman hjälpte mig med för att få Åsas sadel att ligga bra.
Andra bilden är lånad från Sharpmans sida och där står det även lite info om den.
"Sadelpadd som tillåter större frihet för trapezium-musklerna och på så sätt ger möjlighet att använda sadel med bredare boomjärn. Tillverkad av Climatex-testat lättskött material. Är lätt att hantera och forma som ger en optimal stabilitet för sadeln."
Tydligen var det vanligt att dressyrryttare använde denna pad till hästar som behövde lite mer plats när de gjorde de högre skolorna som piaff och passage mm.
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: