pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Moa min lilla ponnyhäst!

Kategori: Allmänt

Ibland undrar jag varför jag inte rider Moa oftare men samtidigt vet jag att hon har sin gamla senskada som kan göra sig påmind vid för mycket arbete.
Men idag red jag henne i hagen för lite dressyr och oj så skönt det är att rida på en häst som verkligen kan om jag gör rätt. Samtidigt som hon är väldigt samarbetsvillig speciellt i jämförelse med Åsa som mer än gärna slipper undan arbete som är jobbigt.
Så det är lite synd att Moa inte är vaccinerad längre för annars hade det varit väldigt skoj att starta en LB:1 dressyr med henne bara för att liksom. Men men snart 21år och en glad pensionär så tror jag hon trivs rätt bra med livet ändå.
 
Men vi hoppade även några språng eftersom ändå hindren stod uppe och OJJJJ oj oj oj kan man väl säga Moa älskar att hoppa! För att citera Moas tankar " Om du sitter där uppe och hänger med så sköter jag resten" För bara jag styrde mot ett hinder så hade jag noll kontroll förrän vi kommit över de hindret! Fullt ös medvetslös hade också fungerat som Moas tankar. Visst är det skönt med en häst som kan men jag uppskattar att ha lite kontroll ;-) Men Moa var nöjd och glad i alla fall.
 
 
 
Moa på bild när hon var nyklippt förra veckan! Eftersom hon inte fäller som hon ska och har inte gjort de senaste åren trotts två B-vitamin sprutor i år. Så bestämde jag mig för att klippa henne vilket jag tror hon tyckte var väldigt skönt.
 
Hoppla!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: