pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Hundlöpet Göteborg 2013

Kategori: Allmänt

Då var Hundlöpet i Göteborg avklarat! En dag med kanonfint väder till och med i varmaste laget för hundarna. Men det erbjöds vatten på två ställen under loppet för både hund och förare och även en massa vattenskålar utplacerade i start/målområdet. Och jag och Caktus som startade elitmotionärsklassen 1mil kämpade på i värmen och backarna så 57.00 min tog vi oss runt på. Så det är jag mycket nöjd med med tanke på både det varma vädret och de sjukt jobbiga backarna som Göteborg och Skatås friluftsanläggning erbjöd. Även Fia och Jason som vi åkte med kämpade på bra i motionärsklassen på 1mil, men tyvärr var Fia lite lätt skadad då hon blivit trampad av en häst innan så hon tog det hela som en raskare söndagspromenad! Så Hundlöpet är verkligen något för alla oavsett hundras och kondition och tempo på sig själv.
 
Nu till resultatet: 8e plats utav 15st tjejer som deltog i elitklassen och 21e plats av 33st totalt i elitmotionärsklassen tjejer o killar. Så vi kom inte sist men inte först heller ;-) Tjejen som vann sprang på 45min! Helt otroligt vilken kondition hon och hennes lilla staffordshire bullterrier måste ha haft. Och utav killarna var det en med sin border collie som vann på 38min.
 
Och efter loppet fick alla medalj, t-shirt och en gympapåse med massa blandade grejer i. Och vinnarna i varje klass fick pris plus att de lottade ut priser på startnumren men det vann vi inget på.
 
Vi hade nummer 63!
 
Efter målgång!
 
 
T-shirtens framsida och här nedan baksidan!
 
 
Så helt klart en mycket trevlig tävling som gav både mersmak och träningsvärk ;-)
 
Hoppla!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: