pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Vilken helg!

Kategori: Allmänt

Nu börjar denna helg ta slut men den har verkligen varit kanon förutom ett minus då att inte Micke har varit här. Men så är det ibland och jag har fått en massa saker ute i trädgården gjorda eftersom vädret varit så bra.
 
Men jag började fredagen med en tripp in till Skövde och inhandlade en ny! mobil eftersom jag var så "duktig" och tappade min nästan nya Nokia så den gick sönder. Så nu fick det bli en HTC igen, inhandlade även lite kläder och letade efter vårskor men det hittade jag inga som jag gillade.
 
Så både lördag och söndag har jag röjt på träd och buskar i trädgården och några trädgrenar fick jag även hjälp med motorsåg, så allt som allt blev det en riktigt full spannmålskärra som nu har blivit en brasa ute på ett gärde.
 
Och Åsa har blivit riden båda dagarna och idag ihop med Sara och Schasen men Moa och Flora har fått nöja sig med att bli ryktade ute i hagen båda dagarna men jag tror de uppskattar det minst lika mycket som att bli ridna ibland och de fäller verkligen massor.
 
Och hundarna har fått vara med ute hela dagarna och nu ikväll så joggade jag och Caktus ihop med Fia och Jason och det blev 9,3km på 1h 2min så det går framåt.
 
Jag var bara tvungen att fota mitt sopset förut då Casper gjorde ett byte leksak mot en plastförpackningsbit från en tom doggyförpackning som någon hade strimlat när jag var ute och red. Tokhund :-) han kanske tycker det är dags att slänga den leksaken;-)
 
Lite av det jag gjort: 
                 
 Björnbärsbusken före                                        Efter
 
Hoppla!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: