pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Händer mycket nu!

Kategori: Allmänt

Känns som det hänt väldigt mycket här det senaste men inget fel med det!
 
Hästarna har börjat fälla som tokar fast att de fortfarande är så kallt ute så just nu är det hästhår lite överallt även inne i mitt hus.....hmmm hur gick det till? Eller som igår när jag och hundarna var ute och gick ihop med Linnèa och Jason, helt plötsligt hade Jason ett ljust fjordinghårstrå uppe på ryggen. Och inte en häst fanns i närheten så det måste ha kommit ifrån mig och dessförinnan från någon av mina hästar.
 
 
Bild: Eftersom ingen av hundarna fäller så kompenserar hästarna det åt mig ;-) Moa efter 10min rykt!
Lilla Moa som fäller värst utav de tre.
 
I lördags var jag och Caktus och tävlade i Askersund och fick en agilitypinne! med oss hem 3e plats utav 33st och i andra loppet vi gjorde så fick vi fem fel. Sen vet jag inte vad vi kom då resultaten tyvärr inte är utlagda på nätet än och vi var tvungna att åka hem.
 
För på kvällen var jag och Micke med min familj på visning och middag utav nya veterinärstionen som är uppbyggd utan för Mariestad. Så behöver jag säga att vi var rätt så trötta när vi kom hem halv 12 på natten efter den dagen? Det var vi!
 
Och igår kväll var jag till Skara på föreläsning för Camilla Brundin i Tävlings pyskologi. Så intressant och lärorikt inom alla grenar, även jobbet eller vardagen. Helt enkelt hur man hanterar visa situationer på bästa sätt speciellt inom tävling då i första hand.
 
Och idag var det fortsättning på SRY utbildningen med jobbet så just nu snurrar det rätt bara i mitt huvud efter allt jag har tagit in både igår kväll och idag.
 
Och vad det gäller min jogging får jag skämmas sprang bara en gång utav tre förra veckan och denna veckan ingen gång än. Men jag skyller på vädret, kallt och en vind som är ännu kyligare men men jag ska komma igen!
För det har jag lovat mig själv.
 
 
"Viljan att vinna måste vara större än rädslan att förlora"
 
Tänkvärda ord eller hur?
 
 
Hoppla!
 
 
 
.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: