pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Det går framåt!

Kategori: Allmänt

Får väl erkänna att jag inte joggtränar riktigt lika mycket som jag hade tänkt men det är inte så lätt på is.... Men den börjar försvinna nu.
Joggade två korta turer förrra veckan och på lördagen åkte vi in till Töreboda och gick med på hundklubbens lördagspromenad på en timme. Och det uppskattades utav hundarna så det var skoj.
 
Men tillbaka till joggingen, jag har fått en kopia på ett träningsschema utav Fia som är träna tre dagar i veckan i 12 veckor så är du uppe i en mil på timmen!
 
Men jag har ínte gått efter det till punkt och pricka direkt fy på mig! Så idag började jag på vecka nr 9 direkt! 15min löp- 2min gång- 15min löp- 2min gång-10min löp (gång 1min). Och vi klarade de väl skapligt men det var tyvärr lite väl isigt på en del ställen för att kunna springa i något bra tempo.
 
Så nu får jag se hur bra jag kommer fortsätta med detta, men det hänger nog tyvärr en hel del på vädret hur det blir med det.
 
Resultat idag 4mars 7,55km 46,16min 06:07 min/km
 
jämfört med först joggingen för året 13jan 5,55km på 33,38min 06:03 min/km
 
Nu går det väl inte jämföra helt eftersom jag gick totalt 5min idag men eftersom det nästan gick i samma tempo fast att jag gick idag så innebär det ju att när jag väl sprang gick det fortare än i januari plus att jag orkar längre.
 
Men bättre kan det bli.
 
 
 
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
           
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Therese säger:

    Men det är ju jättebra ju! Du kommer klara milen galant snart :) Skulle du vara med på hundlöpet i gbg?

    2013-03-04 | 21:36:06
    Bloggadress: http://teamplockepinn.blogg.se

Kommentera inlägget här: