pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Orkar inte!!

Kategori: Allmänt

Sitter inne och bloggar när samvetet säger till mig att vara ute och rida nu eller åtminstone gå eller träna med hundarna. Men kroppen säger ifrån helt slutkörd, jag brukar inte skriva om jobbet i första hand här på bloggen men just nu tar jobbet min fritid ifrån mig! 
 
Okej saker blir vad man gör det till men just nu är jag i alla fall sjukt trött i kropp och knopp ;-) Städar ju som ni vet och åker runt på massa olika företag på en dag och just nu är allt så fruktansvärt smutsigt pga. av att de måste salta och grusa ute! Och inte har vi mer tid för det.
Här hemma på landet har vi vit snö minsan och det skitar inte ner hälften så mycket inne som salt och grus blandad snö gör!
Sen har jag och min kollega ett nytt schema att jobba efter vilket gör att vi börjar ännu tidigare en del dagar än förut! 4.36 är det tidigaste och 6.30 senaste starttiden enligt schemat och sen reglerar vi lite själva efterhand för att hinna med. Sen slutar vi mycket varierat som skönt är men som senast kl 15. 
Men det var egentligen inte detta ja tänkte skriva om utan mitt dåliga samvete som ändå kommer ikapp mig dessa dödens jobbdagar! 
 
Jag vill rida men orkar inte ta mig ut! Fast just idag så vet jag att alla tre hästarna var ute och motionerades igår så de överlever utan motion bara de får mat så är de nöjda :-)
 
Men jag vill inte att hundarna ska bli innehundar precis för vad är det för liv? Bara för att jag är trött så innebär det inte att mina tre hundar är trötta för fem öre då de endast varit ute och pinkat en/två gånger under dagen.
 
Och man blir mycket piggare bara man kommer ut det vet jag så nu ska jag snart sätta fart fast jag är trött så in i. 
 
För tänk om man inte haft alla dessa goa underbara djur, shit vilket tråkigt liv. Då hade man ju med all säkerhet stannat kvar inne en sån här dag och blivit en stor tjock soffpotatis och vem vill bli det? :-)
 
 
Hoppla!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: