pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Oj oj!

Kategori: Allmänt

Jösses vad längesedan det var jag skrev något här! Anledningen är helt enkelt att jag jobbat på dagarna sen ridit, joggat/skidor och grejat allmänt hemma efter jobbet. Och sen har energin helt enkelt tagit slut :-) 
 
Så de jag gjort de senaste är rätt så blandat men en sak är att jag försöker så gott det går ta vara på vintern och snön innan den försvinner. 
 
Som att åka skidor bland annat på sjön när Rickard och Micke pimplade! Och Caktus som tänkt draghund men han ville inte alls springa framför mig med skidorna på, så han sprang mer bakom mig än framför. 
 
Och några smååååå fiskar fick de allt med, som får bli lockbete till kräftfisket i höst. Och Caktus tittade in fiskarna väldigt väl så att allt gick rätt till.
 
 
 
 
Men när jag joggar med Caktus så är han framför precis som jag vill har både sele och dragbälte/midjebälte men inget riktigt expanderkoppel än men ett vanligt med en "spännbandsgummisnodd" emellan koppel och dragbältet fungerar fint. 
 
 
 
Caktus med selen, dock inte så glad när jag skulle fota honom.
 
Och vi försöker så gott det går med målet på hundlöpet 1mil på ca 60min 26maj. Men än är vi inte anmälda men vi kommer i så fall även ha en kompanjon Fia med labben Jason som också har börjat träna.
 
 
Och på hästfronten så kommer Moa och Flora ut lite då och då kan ibland få lite skuldkänslor för att de inte kommer ut oftare men vet samtidigt att de finns hästar som kan ha det mycket värre. Men är ni sugna på att komma ut och skritta/ rida lugnt eller bara pyssla lite med dem så är det bara att hojta till!
 
 
Igår lekte Moa och Flora tittut när jag och Åsa kom förbi på vägen :-) (de äter på trädet, busarna!)
 
Och idag fyller lillebror år så nu får de snart bli en liten promenad och en kortare ridtur på Åsa och sen litet mini firande med fika hos familjen. 
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: