pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Snö var de!

Kategori: Allmänt

Lördagen blev ju rätt fin vädermässigt men eftersom vädret var som det var under fredagen och befarades bli även på söndagen så höll jag mig hemma ifrån Borås och Micke vilket jag annars hade i planerna. Och de var nog tur såhär i efterhand för söndagens väder blev inte mycket bättre än fredagsvädret med storm och snö.
 
Lördags morgon tog jag och Linnèa en ridtur ihop men det gick sådär hennes häst har inga snösulor så han fick snöstyltor som var tvungna att krattsas ur då och då. Och Åsa som har snösulor hade inte broddar i runt om så hon halkade runt på vägarna i stället. Men vi hade i alla fall tur med vädret!
 
De var en stor snödriva på vägen fram till stallet på lördagen.
Här halkade inte Åsa i alla fall.
 
Men dessto mera snö fastnade i Tysons hovar.
 
Sen på eftermiddagen åkte jag och Rebecka in till Skövde och köpte lite juklappar. Och de var ju tur för på söndagen såg vädret ut så här:
 
 
Så då hade jag tid att slå in de julklappar jag köpt
 
Tadaaa!
 
Hoppla!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: