pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Pay and Jump med Åsa

Kategori: Allmänt

Pay and jump 26juli med Åsa. Man kan väl säga att de gick sådär men tänker man om och tänker att det var hösten 2012 Åsa hoppade en bana med mig på sist. Och sen att vi som ekipage aldrig har hopptränat för någon instruktör så får jag ändå vara nöjd med de lilla.

Vi kom iväg med Mikael och josse som medhjälpare och tur var väl det för Åsa ville inte alls ut och åka men vi fick in henne i släpet med hjälp av linor och jag hann fram i tid för att lära mig banan och rida fram lite i värmen. För det var supervarmt och senare på den kvällen brakade värsta åskovädret loss!

Töreboda hästklubb har en väldigt ny och fin hinderpark med en massa färgglada hinder men jag trodde faktiskt inte Åsa skulle bry sig så mycket som hon faktiskt gjorde..... Eller  så var det helt enkelt jag som drev fördåligt men för att skylla ifrån mig lite ;-) För driver jag allt jag har och hon sen inte hoppar då sitter jag minst på halsen ev. på marken. För det är inte helt lätt att hoppa i en sadel mot dressyr för när hästen tvärnitar så har jag INGET knästöd fram som håller mig tillbaka i sadel och då hamnar jag på halsen!

Så att i första varvet på 60cm vägrade Åsa på ALLA hinder utom ett vid första anridningen men tog dem på nästa hon skulle ju bara kolla lite först ;-) och i 70cm gick det lite bättre men det blev fortfarande lite stopp. Så vad säger man? jo tur att de bara var en träning! Och Åsa är en erfarenhet rikare med att hoppa färgglada hinder!

Och här kommer lite bilder som Mikael var snäll och tog på oss.

 

 
 
Så här kan de gå när inte Åsa vill och tvärnitar! Men jag satt kvar :-)
 
 
 
Och till sist en lånad bild från Töreboda Hästklubbs facebook som Sara Gustavsson har tagit
 
 
Hoppla!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Madde säger:

    Jag ska skriva ett litet repotage till fjordbiten om att du och jag har deltagit på P&J. Är det okej om jag lånar ett av korten?:)

    2013-08-02 | 08:08:24
    Bloggadress: http://nytorpsjazz.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: