pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Sjukstugan fortsätter :-/

Kategori: Allmänt

Ja de som hänt sen sist är att jag varit på 50års kalas i Rödeby (nästan Karlskrona) och där var de fest hela natten lång kan man lätt säga efterom vi gick och la oss vid den tiden jag annars går upp på vardagarna.
 
Och i måndags då var det 12 dagarsen jag var ut och joggade pga. diverse grejer som jag redan skrivit i tidigare inlägg. Så i måndags var jag bara tvungen att kolla av läget för att veta vilket klass jag skulle anmäla mig i. Så jag fixade Mostugans motionsspår 1mil på 58min så det avgjorde att jag anmälde mig och Caktus till tävlingsklass.
Foto  Full fart i Moskogen!
 
Fast känner jag veckan innan att de inte går som jag vill med träningen tänker jag byta till motionsklass där de som har en förväntad sluttid över en timme springer.
 
På tisdagen kom tröttheten ikapp mig så jag kom hem från jobbet rastade hundarna, åt en matlåda sen somnade jag på sängen i 2 timmar! Mitt på ljusa dagen vilket inte alls är vanligt för att vara mig.
 
Sen idag blev det en akuttid till Tassarnas djurklinik med Casper då han haft en svullnad under ögat som jag avvaktat lite med för att se va de blev av det liksom. Men idag hade den svullnat upp ännu mer och han hade kliat hål på den. Så när jag kom hem från jobbet kände jag mig tvungen att ringa och som tur var fick vi komma in men det tog 1,5 timme där inne eftersom de även/ samtidigt höll på med en katt som jag hörde att de inte slutade så bra för:-/
 
Och för Caspers del slutade det med tömning av var och blod och antibiotika 2gg/dag i 7 dagar. Troligen från något sår som blivit infekterat. Så jag hoppas verkligen de bara var det men ska troligen låta dem ta tandsten på honom med för att vara helt säker på att ingen tand spökar.
 
Kan tillägga att jag även hann med att rida Åsa idag.
 
Men annars så vet jag knappt vart dagarna tar vägen, då det är något hela tiden vilket jag visserligen trivs med men på något sett ändå i lagom mängd. Men snart är det helg kanske ni tänker? Men då ska jag hjälpa Rickard att mjölka :-)
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: