pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Kaos!

Kategori: Allmänt

Tänk så lätt allt kan ändras på en sekund! Förra veckan red jag en sväng på måndagen och sen var det grejer varje dag som gjorde att jag inte han med och rida förrän på fredagen. Men lite vila någon gång ibland skadar nog inte för Åsa. 
Så kom fredagen då jag tänkt rida, först jag jobbade som vanligt och mor var på sjukhuset så jag skulle hämta Rebecka hos en kompis på kvällen hade vi bestämt. Men när jag är på väg hem ringer far och han har brutit armen när han skulle lasta ko (ungdjur), bägge benen inuti rätt av så det blev ambulans och operation hela kvällen för honom. Och han kom inte hem förräns i onsdags kväll, man tror att man blir hemskickad så fort som möjligt men inte då. 
 
Tillbaka till fredag, även min bror blev hemringd ifrån jobbet så där stod vi själva med gården och kossor som snart skulle mjölkas och Rebecka och mor visste ingenting förrän senare. 
 
Så jag och Rickard fick mjölka mm. hela helgen och på söndag då jag skulle ha tid/tänkt för en liten sväng på hästryggen så fick far åka hem på permission några timmar. Så då blev det till att hämta honom istället då jag var den enda i familjen som var tillgänglig för det. 
 
Så på måndag och tisdag var det bara jobba vanligt sen hem rasta hundar en liten stund och sen ut till ladugården fram till kl 19. På onsdagen hade jag utbildningen på jobbet så då kom jag hem senare så Rickard som fått ledigt i veckan mjölkade då och jag fixade med lite annat. 
 
Så som ni förstår här händer det grejer men nu har de i alla fall fixat sig med en avbytare som sköter mjölkningarna på vardagar men det är ju så mycket mer på en gård som kanske inte alla tänker på. 
 
Så igår när det blåste storm ute kunde jag inte hålla mig utan red ändå med livet som insatts ;-) Nä så allvarligt var det inte med Åsa hoppade runt för lite allt möjligt och det blåste sjukt jobbigt! 
 
 
Så de har varit mitt liv det senaste men jag tycker allt saker och ting löst sig rätt så bra ändå hittills!
 
Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: