pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Då var det april!

Kategori: Allmänt

Nu har jag inte hunnit med att skriva igen! Men så blir det ibland och då är det så. Men de som händer är att jag rider och har kört Åsa med rockarden två gånger vilket hon tycker är väldigt roligt. Men tyvärr är jag för osäker för att köra ut själv så det gör jag endast med medhjälpare pga. säkerhetstänk.
 
Sen fick hästarna en pilatesboll utav mig och den var rolig tills Moa skulle ta den ifrån Åsa och Åsa sparkade mot Moa så hon fick ett sår på näsvingen.....
 
 
Och för att fortsätta på hästfronten så var jag ute och gick med Moa och Flora en dag och Flora trasslade in sig i en staket-ståltråd som låg på vägen. Troligen hade någon älg eller rådjur dragit med sig den och när vi kom där gåendes hörde jag helt plötsligt ett konstigt ljud och där stod Flora intrasslad i en ståltråd. Inte åtdragen som tur var men jag insåg att jag inte klarade reda ut det själv med en Moa i andra handen. Så Rickard och Rebecka fick komma och hjälpa till med en avbitartång. Tur att man har lugna hästar:-)
 
Flora och Rebecka på väg hem igen.
 
Balansträning på lina och båda var så duktiga så!
 
Och förutom allt med hästarna så har jag hunnit med 25års kalas för en kompis, frisera nosar på pudlarna och håret på Micke;-) Löptränat lite, 1mil på 58min så de var väl ändå okej och Caktus älskar verkligen när jag plockar fram hans spring-sele.
 
 
Så det var en liten uppdatering.
 
Hoppla!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: