pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Nh och veterinär

Kategori: Allmänt

Igår var jag och Åsa på nh träning och det kändes att vi börjar komma på de hela både jag och Åsa. Men helt klart så hänger det mesta på mig och att jag gör och visar rätt för då gör förhoppningsvis även Åsa som jag vill.
 
Men hon fick ett återfall med lastningen på hemvägen tyvärr, men med linor och lite övertalan så gick hon in. Hon som varit så duktig det senaste och även med lastningen inför dit resan igår. Och så helt plötsligt vägrade hon igen vilket känns lite jobbigt när vi ska iväg på KM i hoppning på söndag. Men det är väl bäst att börja lasta i tid utifall hon krånglar igen.
 
 
Och idag kom veterinären ut för att kolla Åse. Jag longerade ju henne lite förra veckan och tyckte mig inte se någon hälta. Men så fel jag hade hon var fortfarande halt vid lågt böjprov och i tvära vändningar. Så det blev en ny remiss in till Husaby Hästklinik och även min hemma veterinär tyckte att det var väldigt dåligt att det inte fanns någon hovslagare som kollade på henne sist. För hon tror fortfarande det har med hovarna att göra tyvärr......
Men denna gång skulle hon se till och ringa och dubbelkolla med dem så att allt var inbokat som det skulle. Vilket blev en STOR miss sist. Och det irriterar mig än!!!! Känns lite som jag slängt en massa pengar i sjön liksom och kanske har även Åse utsatts för onödigt lidande då det troligtvis gått att få reda på orsaken tidigare. 
 
Lilla Åse <3
 
Hoppla!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: