pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

:-(

Kategori: Allmänt

Dagens tävling i Tibro gick inte alls som jag ville/hoppats på. Efter Örebros tävling sist kändes de mesta bra bara att de ändå fela lite med riving bl.a. Och i onsdags var jag uppe på klubben och körde lite och det gick jättebra.
 
Så jag trodde nog för mycket om dagens tävling, första loppet diskade vi oss på tre vägringar då jag och Caktus inte sammarbetade för fem öre. Han hade kännt av en löptiksluktoch var allmänt flummig vilket smittade av sig på mig så jag gjorde inte alls något bra lopp.
Till nästa lopp var han mycket mera med! Men då visade jag för galet lr var förlångsam? Ja han missade i alla fall ett hinder och sprang in i nästa hinder som var en tunnel. Annars kändes det loppet bra men nästa vecka är det 
Kumla som gäller! 
 
Och en liten grej till som iritterar mig som jag bara måste skriva av mig lite om SKITSNACK. Tur att man har ärliga kompisar som uppdaterar om folks skitsnack!! Det finns nämligen en tävlande som inte var där idag som skönt var för glöm att jag hälsar på denne igen:-P ok ska inte vara långsinnt men tydligen så är tävlande i min klubb så kassa på att handla (styra hunden) och så hade han tagit mig som exempel! De känns ju bra att höra så nu vet jag de! Gud va dålig jag är:-) Ja ska inte vara ego för jag vet att jag ständigt behöver träna på detta med en så pass snabb hund som jag har men de känns lagom kul att höra ändå liksom. Morrrr!!!!
 
Nu ska jag snart ut och fixa inför morgondagens Km för fjordhästföreningen men där är jag beredd på att komma sist för någon måste ju göra det också! Eftersom jag har haft 0 chanser till att hoppträna vilket är lite synd för det hade verkligen behövts. Men men det blir till att ta detta som en träning 60cm förklass och 70cm KM klassen så det är ju inga höjder att tala om i alla fall!
 
Hoppla!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Jag tyckte att ni var duktiga på km :)

    Svar: Tack :-)
    pudelz

    2012-09-24 | 22:30:09

Kommentera inlägget här: