pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

KM i dressyr

Kategori: Allmänt

I söndags ställde jag och Åsa upp i KM i dressyr x2 Töreboda hästklubb och Skaraborgsfjordhästförening (Skbff). Och med tanke på våra träningsmöjligheter i form utav skog och grusvägar utan hörnpasseringar och bokstäver så är jag väldigt nöjd över Åsa.
 
Vi började med LC:1 som starttade lite galet för Åsas del då hon troligen andades in ridhussanden och hostade sig igenom första volten i trav stackarn. Så där kom vi lite ur balans kan jag väl säga men resten flöt på ok, bara jag där uppe som hade bhövt slappna av lite mer i kroppen tror jag. Men vi slutade på 58,14% helt ok för att vara andra dressyrstarten i Åsas liv.
 
Sen var det dags för LB:1 Åsa var lite trött men jag betydligt mer avslappnad i kroppen så själva formen på Åsa var mycket bättre. Meeeen jag glömde av mig så jag red fel väg en gång vilket betyder -2p i protokollet. Så 59,65% kändes ändå mer än ok för en debut i LB:1. Och då kan jag tillägga att jag endast ridit igenom de programmet EN gång innan tävlingen. (Kan ha varit därför jag red fel)
 
 
Och nu till placeringarna i Fjord KM 3a utav 3st, där alla rider på sin nivå och sen räknar man på %. vi red LC nivå.
 
LC:1 klassen 5a utav 7st
LB:1 KM för Töreboda 4a utav 6st
 
 
 
 
De tre gula som ställde upp i KM för Skbff så lika men ändå olika!
 
Hoppla!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: