pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Host host host!

Kategori: Allmänt

Jag verkar aldrig bli frisk, var hemma ons-fre förra veckan eftersom jag var dunderförkyld och känner min fortfarande snörvlig men jobbar i alla fall. Men då är kollegan sjuk istället och flera personer till tydligen så jag har fått göra jobb för två på en person! Men jag behövde inte göra alla trappor så de var ju skönt i alla fall.
Men imorgon hua mig.....Då börjar vi jobba kl 5 normalt och för att jag ska hinna någolunda själv så får jag börja 4-4.30 någonting. Och då har jag en halvtimme restid först....har redan ångest men nog om det.
 
 
Var till ULLARED i helgen och shoppade loss trots förkylningen i kroppen men detta hade vi planerat innan jag blev sjuk. Och det fanns mycket skoj att köpa och det var en massa folk där men det hade vi redan väntat oss.
 
Köpte nya boots och benskydd till Åsa som jag provred med idag.
 
 
Catago dressyrskydd och guldboots! Och de var riktigt billiga mot vad de kostar i en vanlig hästsportsbutik. 
Om jag jämför med Charlies i Jönköping tex. exakt samma; kostar skydden 699:- på rea ord.pris 999:- och ja gav 429:- Och bootsen på Charlies 159:- paret och jag gav 59:- paret! Lite skillnad va?
 
Sen inhandlades en MountainHorse jacka mm. Så det är allt värt att trängas bland folk för det går att fynda märkesgrejer även på GeKås.
Eftersom jag har blivit en märkesnörd ;-) Skoja bara men jag har insett med åren att beroende på sak så lönar det sig att köpa ett märke som man vet håller och då ge lite mer istället för att snart köpa nytt igen.
 
Ett exempel är GeKås eget märke på ridbyxor Copperfield som jag passar mig för. Kan bara varit så att jag haft otur, men de ridbyxorna jag har köpt har jag slitit ut väldigt fort och fickorna har typ gått sönder direkt i dem. Men det har gjort väldigt många snygga byxor och bra pris så de är säkert perfekta för typ ridskoleryttare som rider en gång per vecka.
 
Jag köpte ju massa saker så jag tänker inte berätta allt här men jag hittade ett par supersöta julgardiner som jag vet att min kompis mamma hade köpt redan förra året och jag gillade dem redan då när jag såg dem i deras kök. I stallet heter de och det är tomtar, katter, häst och ko med på bilderna på dem. Så det kommer bli roligt att sätta upp till advent.
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Åh va kul med Ullared. Sandra önskar sig guldiga boots till prisutdelningar :D ;)

    2012-10-29 | 20:22:29
    Bloggadress: http://stallbrannebo.blogg.se

Kommentera inlägget här: