pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Lite nytt från mig!

Kategori: Allmänt

Veckorna bara springer iväg men denna vecka slutatade väl trots supertidiga uppstigningar mm. Men det har väl inte hänt så värst mycket egentligen. Har fått en ny arbetsledare på jobbet så det är nog veckans största grej om man nu kan kalla den stor.
Ridit och klippt Moa och Åsa men bara på halsarna eftersom de går ute året om så vill jag inte klippa för mycket på dem utifall de blir värsta ruksvädret. Men i värsta fall får de ju ett täcke på sig eller stå inne.
 
 
Och Moa som älskar att bli klippt stod jag ute i hagen och klippte! Men eftersom hon inte rids så mycket så behöver hon bara ett "lufthål" i pälsen vilket jag tror hon själv tycker är lite synd. Förövrigt så har jag lite tur med en pappa som har massa kossor som behöver klippas så han har för detta år införskaffat en ny batteridriven och väldigt tystgående maskin. Helt underbar att klippa med mot min gamla med sladd ett ljud likt en motorsåg;-)
 
Och igår när jag var ute i trädgården men hundarna kom Casper stolt gåendes med denna :-/
 
Måste ha varit en katt i farten innan och ingen annan fick röra den så han var lite arg min gamle herre när jag tog den för honom.
 
Och igår hade vi en liten kompisträff och Linnèa bjöd på mat och så tog vi med Åsa till hennes stall och red en liten tur och efter det så tvättade vi häst och grejer inför Linnèas och Filles hopptävling i Lidköping idag.
 
Det var svårt att få en tydlig bild i det lite skymmande ljuset men det var en mysig tur i alla fall.
 
Och idag ska det bli en tur ihop med Sara men jag hade tänkte hinna med en lite promenad med Moa och Flora innan. För båda två ser ut som lerhögar så det känns inte så lockande att sätta på en sadel där.
 
Hoppla!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: