pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Inbakad svansfläta

Kategori: Allmänt

Nu är det snart bara en vecka kvar till DM och KM i bruksridning och jag kollade den preliminära startlistan och folk åker tydligen långt för denna tävling fast det inte kan erövra DM titeln då de bor utanför distriktet men de kommer i alla fall ekipage från både Trollhättan och Sävjö. Men det var flest startande ifrån närliggande kommuner, Vara, Skövde mm. Men ovavsett hur det går så ska det bli roligt som vanligt.

Och efter ridturen på Åsa idag så testade jag att fläta upp svansen lite snabbt efter lite googling om hur man gjorde det.

 

 
Åsas svettiga och blötleriga rumpa:-) men jag måste bara hitta ett lämpligt band eller spänne att använda högst upp för att fästa flätan. För på ardennerhästar använder man ju bast när man flätar. Men jag flätar den för att man inte ska riskera att riva ner några bollar i trånga portar med mera under tävlingen.
 
Men någon gång måste vara den första så nu kan jag bara göra flätan bättre!
 
Hoppla!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: