pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

bruksridningen

Kategori: Häst (fjordhäst)

Igår var det bruksridningen som gällde och Åsa var taggad!
 
I SkaraborgsFjordhästförenings KM slutade vi 5a av 5......fast det var hela 7st fjordingar med och tävlade men två var ej medlemmar.
Och i DM 11e plats av 14st
 
Och allt gick bra förutom att vi fick U (utesluten) på ryggningen i vinkel då Åsa skenade iväg bakåt när jag la på skänkeln och vi hamnade utanför markeringen. Så 100 straff där plus att man då hamnar efter alla som ridit utan något U ovasett hur många straff de fått ihop förövrigt.
 
Och vi slutade på 152 straff och den som vann hade endast 6 straff! Och den som kom sist 407 straff! Så ni förstår allt kan hända oavsett hur väl man tränat. Men det är lika skoj för det :-)
 
Det var en väldigt gullig dam till huvud-domare som skrev något positivt till alla.
 
Vårt omdöme var
Hästens rörelser Bra
Ryttarens användande av hjälperna Bra
Hästens svar på hjälperna Tittade till någon gång annars mycket bra. Duktig hopphäst! (Fick 2straff där)
Anteckningar Fortsätt att träna och tävla denna fina häst. Kommer att bli ett "kanonekipage" Lycka till!
 
Så det vi mer fick straff på var en riven portmarkering, en riven "cavaletti" bom och att hon gick utanför markering på skrämselhindret ( lydnadshinder).
 
Och förutom det fick jag och Sara (min medhjälpare) som flätade svansen åt mig :-) beröm ifrån flera att den var fint gjord. Tyvärr glömde jag ju fota den men jag fäste den i alla fall med ett sidensilverband som matchade Åsas pannband för dagen vädigt bra.
 
 
bild 1 hemma dagen innan
bild 2 på väg!
bild 3 uppvärmning
bild 4 halten på tävlingen
 
Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: