pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

:-) bruksridning

Kategori: Allmänt

Laddar inför bruksridningen i eftermiddag med att läsa igenom reglerna och det är vissa saker jag ler lite glatt åt, som detta Ryttaren beträder marken 50 straffpoäng/gång och delmoment - alltså måste jag få ramla av? eller är det att folk hoppar av? Ja ja ovasett får jag straff för det men det gör inget för det är ju bättre än att bli utesluten :-)
 
Eller detta
 
Hästens kondition, rykt och hovvård max 10 straffpoäng
Visning av hästen vid hand max 10 straffpoäng
Utrustningens kondition,tillpassning och sadling max 10 straffpoäng
Uppsittning max 10 straffpoäng
Avsittning max 10 straffpoäng
Ev. medhjälpares påverkan på hästen max 10 straffpoäng
Ekipagets uppträdande max 10 straffpoäng
Avsaknad av obligatorisk utrustning som rättas före start max 10 straffpoäng
Avsaknad av obligatorisk utrustning som ej rättas före start Uteslutning ur hela tävlingen
Ej sadlat och suttit upp inom 5 min. Uteslutning ur hela tävlingen
Osportsligt uppträdande max 100 straffpoäng
 

Tänk om dessa regler fanns på alla hästtävlingar vilken ordning och reda det skulle bli på allt då :-)
 
 
Vill ni läsa igenom allt så finns det HÄR  
 
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: