pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Var är Åse? Snart axvall med åsnorna:-)

Kategori: Häst (fjordhäst)

Idag när jag kom ut i hagen för att hämta Åse såg jag endast Åsa och Moa. Jag tittade runt efter Åse som jag skulle rida och fick syn på en rumpa som stack upp bakom hundkexen. Det är inte lätt att vara en liten fjording när växterna blir högre än en själv.

Ser ni henne??

 Nu ser ni va?

Tittut!

Och ridturen gick skapligt och så passade vi på att träna några moment tills på söndag då Åsa och Åse ska ridas av kända travkuskar/montéryttare på På Landet Festivalen. Uppvisningen/tävlingen kommer att vara kl 11.15 till kl 12 och även Åsa och Åses uppfödare kommer komma dit med två fjordingar som ska köras på uppvisningen.


Så det är bara hoppas på att Åsnorna sköter sig nu och visar upp sin bästa sida pinsamt värre annars;-)


Så har ni möjlighet tycker jag absolut ni ska ta er dit, det kommer finnas en massa saker att titta på och handla.
Jag och Åse

Hoppla!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: