pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Nu så

Kategori: Allmänt

Nu är jag tillbaka här efter ett par dagar ska försöka sammanställa vad som har hänt de senaste.

Fredag: Åkte mot Borås och Micke <3 men mellanlandade i Skövde och köpte mig ett par nya löparskor som jag fick utprovade i affären. Väldigt intressant fakta om löparskor men mindre skoj för plånboken dock. Men det blev ett par Nike lunarglide 3 shield.
Och väl framme i Borås blev det after work på Harrys.

Lördag: Åkte jag och Micke till Göteborg och först besökte vi den här mysiga butiken http://secondsaddle.se/ det fanns en massa grejer på liten yta tyckte dock att det var lite storstadspriser över det hela förutom på slickstenar som endast kostade 59kr st där:-) här hemma över 80kr burken. Tror nämligen inte att Göteborgarana har förstått vilket bra användningsområde de burkarna har. Men ja berätta det för säljaren så nu blir det troligtvis mer lättsålda när hon berättar hur smarta de är när man tex. skor en lite krånglig häst.

så jag köpte tre stycken!

Och sen åkte vi vidare till Slottsskogen men det tog en lite stund att komma dit så vi tog en sväng över till Hisingen bara för att det är så skoj att åka bro. Okej riktigt så var det väl inte vi körde lite fel men till sist kom vi fram till Slottsskogen.

Och där gick vi runt lite och kikade in naturen och djuren och köpte glass! Och på tal om glass det är inte klokt va glass har blivit dyrt vi köpte oss varsin liten pinnglass som hette Dumle någonting och 20spänn styck kostade de!

 Söta älgar i Slottskogen.

Sen hans även en sväng till Nordstan med innan vi körde hem mot Borås igen.

Och på Söndagen åkte vi ut till Almenäs i Borås som man inte får ha med sig hund till, så därför har vi inte kommit dit tidigare. Men när jag läste på infotavlan de hade så såg jag att hundförbudet bara gällde mellan 1maj och 1 september så vi hade egentligen visst kunna åkt dit tidigare när jag haft hund med. Men men nu vet vi det tills hösten för det var ett fint ställe!


Och från måndags tills idag har jag jobbat på dagarna och ridit på eftermiddagarna fast igår han jag även med att mjölka. Och så har jag självklart joggat i mina nya skor ihop med Caktus! måndags, tisdags och idag men imorgon får det bli agilityträning istället. Möjligtvis en kort runda om energin finns. Men i måndags och tisdags tog jag en runda som är ca 5km och joggade ca 4 km utav dem och det kändes i låren idag kan jag väl erkänna. Så idag blev det en kortare runda i regn.

Det var en liten sammanfattning de.

Hoppla!









Kommentarer


Kommentera inlägget här: