pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Min klantighet alltså!

Kategori: Allmänt

Berättade detta för Micke men sen kom jag på att jag skulle kunna bjuda lite på mig själv och berätta om min klantighet även för er.

Igår när jag red så var det ihållande regn hela tiden och under Åsas tur ringde mobilen. Men när det regnar har jag med mig mobilen i en plastpåse nerstoppad i fickan för att undvika fuktskador på den. För jag vill ha med mobilen utifall de skulle hända något eftersom jag är ute och rider själv.

Och det ringde men jag struntade i att ens kolla vem det var och tänkte är det något viktigt ringer personen i fråga snart igen och då kan jag kanske överväga att ta upp den trots regnet.

Men det gjorde det inte så när jag skrittade av Åsa plockade jag upp mobilen försiktigt och för att kolla vem som ringt och såg att det var mamma. Så jag ringde upp men höll mobilen i plastpåsen som skydd undertiden jag pratade.

Sen när jag lagt på och ska lägga ner den i fickan igen så slinter jag självklart och tappar den rakt ner i det våta gräset uppefrån hästryggen!

Så där fick jag för att jag försökte vara försiktig, men mobilen klarade fallet och vattnet bra så den fungerar än som skönt är!

Hoppla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: