pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Söta häst

Kategori: Allmänt

Igår när jag kom ut i hagen för att hämta Åsa för ett ridpass så lekte hon i den djupaste vattenpölen hon kunde hitta i hagen. Jag blev allt stående en stund och skrattade åt henne och hon såg bara för tokig ut. Sen var det ju inte så lätt att bara hämta henne heller. Visst gummistövlar hade jag på mig men inga vadarstövlar som hade behövs i den pölen!

Men som tur var kom hon och möte mig efter en liten stund annars hade jag fått ta en annan häst. Blev ett kort dressyrpass barbacka och även ett sen efter på Åse.
Och kroppen den har sagt ifrån efter min och Moas djupdykning jag kände ju knappt något i tisdags efter omkullridningen men igår och även idag fick jag känna av min kropp. Det känns som en rejäl träningsvärk i bägge armarna, mest höger och även lite i magen.
Men men sånt är livet det går väl över jag hoppas bara att Moa känner sig ok i alla fall. Jag kunde inte se något konstigt med henne igår och idag har jag inte hunnit kolla än.
Var även på preparatsök träning med Caktus igår och han var lika ivrig som vanlig och dötrött efteråt! Men det går framåt i alla fall och det känns bra. Nu dröjer det dock en hel månad tills nästa gång men dessto mer hinner vi träna:-)
Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: