pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

clearround Töreboda 120324

Kategori: Häst (fjordhäst)

Vilken go dag de varit idag med. 6.30 gick jag och hundarna till stallet och fodrade hästarna och samtidigt kommer Linnèa och Jason som också var uppe med tuppen. Så efter mina hästar fått mat gick vi en sväng med hundarna ihop så att de fick springa av sig lite.

Ryktade Åse ute i solen:-)





Och så åkte jag och Åse på clear round i Töreboda och för att inte ha hoppat bana på hela vintern gick det väldigt bra. Kände mig däremot lite som en otränad flaxande kråka där uppe på ryggen.
60cm felfri med rosett
70cm rivning på första hindret men efter det var det inga problem.

Jag och Åse

Och en lite rolig grej visst att fjordhästar är lika men det kan väl vanligt bruna hästar också vara? Men idag i alla fall startade fyra olika fjordhästar på clear rounden varav 2st står i ridskolestallet. Så när jag skrittade förbi ridskolearrendatorn titta hon lite försiktigt på mig och frågade om den var under hennes ansvar. Nepp sa jag den är min och bakom mig kom en fjordning till och hon frågar den ryttaren om det är Simon och ja det var det! Inte lätt det där. Kan tillägga att hon som frågade är inte på ridskolan så mycket men var ansvarig för ridskolehästarna idag.

Klockan 12 var vi redan hemma igen sånt gillas då det innebar massa tid över till annat som promenixer med hundarna och Moa och Flora. En 5km ridtur på Åsa och kvällsmjölkningen i ladugården.


Hoppla!











Kommentarer


Kommentera inlägget här: