pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

nationaldagen då!

Kategori: Allmänt

Ja idag var det visst Sveriges nationaldag, okej nu ska jag inte vara nedlåtande. Men min egna åsikt är att vi kunde lika gärna haft kvar annandag pingst i almanackan. Med tanke på ledigheten så var det alltid en måndag förr och de känns mycket bättre än att de flyttas runt och ibland även ligger på en helgdag.

Och sen tror jag inte att Sverige kommer lyckas få vår dag lika stor som Norge vilket de känns som landet vill. Men nog om det! De har varit skönt att varit ledig idag ändå och jag har gjort något hela tiden.

Började med att städa huset, sen vidare med att fixa sommarhagen vid min trädgård och gick med röjsågen och bytte ut några trasiga isolatorer.

Lagade mat lite snabbt och så påbörjade jag lite gräsklippning och tog en pause och åt tårta ihop med familjen. Fortsatte med gräset och vidare till ladugården för att mjölka eftersom engilagekörningen är i full gång. Och då var Rebecka snäll och fortsatte lite på min gräsmatta så efter ladugården och en ridtur på Åse så var de bara lite gräs kvar att klippa för mig.


Titta va jag matchade på ridturen idag:-) (svårt att ta helbild på sig själv)



Mörkblå ridbyxor med röda och vita kontrastsömmar, blå tröja som är röd och lite vit utmed sidorna och Agria schabrak!

Och Åse som varit sjukt korädd har denna sommar börjat lätta på rädslan som skönt är, hon gillar dem inte men klarar av att ha den bredvid sig vilket hon absolut inte hade klarat för två årsedan. Förra året var hon bättre men nu helt klart ännu bättre!

Åse idag.


Slänger in en bild på tårtan oxå



Den var riktigt god köpt ur fyrsdisken på Lidl men de kunde ju varit ett annat motiv;-)


Så nu blir de lite slapp framför datorn och ladda för de två sista arbetsdagarna denna vecka.


Hoppla!

Kommentarer

  • Madde säger:

    Snygg matchning! Norges färger också ;) Vi får försöka träffas i sommar och rida. När har du semester? Jag har v.26-28:)

    2012-06-07 | 09:12:44
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/
  • Marie säger:

    Ja det är Sandra :) va roligt att du kände igen henne! Tack

    2012-06-07 | 20:41:51
    Bloggadress: http://stallbrannebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: