pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Nh träning gång två

Kategori: Allmänt

Igår var det dags för nh-träning för mig och Åsa igen, först ut var Anette med sitt varmblod som hon kommit rätt långt med. Så hon tränades lös och det var lärorikt att se på och sen efter var det min och Åsas tur.

Och denna gång hade vi egen grimma, jag hade ju tänkt köpa repgrimmasetet på Hööks för 149kr. Men när jag väl kom till butiken insåg jag att de repet var väldigt plastigt och lätt. Men då hade de rep och grimma som man kunde köpa var för sig som då endast kostade 49+79kr = 128kr! Så de gör allt för att sälja så det var tur att jag åkte till butiken och kände på grejerna och att de då även blev billigare och "bättre" grejer:-)

Och jag fick fortsätta träna grundstegen med Åsa att flytta henne men även skicka iväg henne ifrån mig. Och man inser mer och mer vilken attityd min dam har! Inget mes mot henne mer utan här är de den lite hårdare skolan som gäller (alltså inte elakt men tydligt!) För så fort hon inte vill så uttnyttjar hon situationen och försöker springa ifrån.

Och de känns som jag absolut öven har nytta för den hör markhanteringen även i ridningen så jag hoppas det blir snart igen men vi bestämmde inget nytt datum igår.

 

 

Åsa och instruktören.

 

Och på hemvägen hade Åsa trampat av halva högra bakskon så det var bara ta av hela och raspa lite. Och så får hon gå så tills på måndag då hovis ändå har en bokad tid för att komma ut.

Så det går väl lite sådär med mina hästar nu, Åsa går ju rida på mjukt underlag trots tappad sko men Åse är fortfarnade halt men inte lika mycket så de känns som det går åt rätt håll. Men det är sjukhage och box på nätterna som gäller för henne.

Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: