pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Kristina

Kategori: Allmänt

Idag har Kristina namnsdag som jag heter i andranamn bland annat och en hel mängd med folk som jag känner. Förutom min mamma och syster så heter även minst två jobbarkompisar (de jag träffar dagligen) och min arbetsledare det.
 
 
Så grattis alla Kristina där ute!
 
 
 
Så därför så har det blivit lite av en tradition i min familj/släkt att vi firar Kristinadagen med tårta hos mormor vilket även blir i år. Så nu ikväll blir de kaffe och tårta mums!!
 
Så därför hoppade jag över att rida idag och klippte gräsmattan istället men alla blev motionerade igår så de ska nog överleva!
 
Men påtal om motion av hästar, vad Åse har tappat mycket kondis och gått upp i vikt de 4 veckor som de har strulat med tappsko på henne. Men å andra sidan har Åsa dubbelt så bra kondis och går en och halv mils runda utan problem!
 
Så nu är det att skynda långsammt för med den magen Åse har lagt på sig är det inte konstigt om det är lite tungsprunget från hennes sida.
 
 
Så här illa såg hennes hov ut när jag kände lite lätt panik efter hovslagare!
 
 
Men Amanda fixade till hoven jättefint och tyckte inte det var så allvarligt som skönt var. Själv hade jag ju fått upp bilder i huvudet om att de kanske var svårt att få på en sko och att jag skulle va tvungen att plasta den eller något.Tyvärr har jag ingen efter bild på hur den blev men kommer jag ihåg ska jag ta en.
 
Hoppla!
 
 
Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: