pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

hovslagare

Kategori: Allmänt

De är helt sjukt va svårt det ska vara att få tag i hovslagare som kan under semestertider. Tror inte at jag berättat de i bloggen men det gick inte lång tid efter Åse haft tappsko så tappade hon nästa framsko också. Så jag ringde tillbaka till han som var ute sist och han visste inte när han skulle kunna utan skulle ringa upp om tid fanns vilket han inte gjorde på hela förra veckan. 
 
Och nu i dagarna har hoven sprukit ännu mer så hon måste ha en sko på snarast. Och så träffade jag Linnèa igår som står i ett stall 10min bort och hennes häst hade trampat av sig tre av fyra skor! Så nu var hon också i stort behov utav hovslagare och även hennes hade semester nu. Så vi bestämde att vi skulle ta samma hovis och att jag tar med Åse till hennes stall.
 
Så då började vi ringa, den första- ja om ni kommer till Gullspång med hästarna vilket är 6-7mil så det lockade inte så mycket. Nästa var sjuk, den där på kunde inte förrän tisdag nästa vecka, nån svarade inte och så nästa som kunde torsdag nästa vecka! Men han bor relativt nära så jag bokade den i alla fall så jag hade en tid utifall vi inte skulle lyckats men någon annan. Kan tilllägga att jag har en ordinarie tid bokad 4 aug när min hovslagare är klar med sin semester men eftersom Åses hov spricker måste hon ha sko på.
 
Så hur svårt ska det vara tycker man? Men!!!! Linnèa fick napp sen:-) till vår lycka, så imorgon kommer det en tjej som heter Amanda rätt nyutbildad tror jag hon var men jag hoppas hon kan sko bra! 
 
Hoppla!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Madde säger:

    Amanda va hos oss idag. Trevlig tjej!Gillar fjordingar:)

    2012-07-19 | 16:49:01
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se

Kommentera inlägget här: