pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Hänt mycket idag

Kategori: Allmänt

Vilken händelserik dag det har varit för mig, en del dagar händer det inget som kan vara värt att ens skriva ner men idag är en dag då det finns saker att berätta om.
 
Första faktumet är att jag börjar bli senil.....glömde min "jobbtröja" hos en kund i morse men vi kommer tillbaka dit på måndag så de fick vara idag. Sen när jag var hos Fia så hade jag en kaffetermos med mig dit men inte hem.....
 
Eftersom jag efter jobbet idag hälsade på Fia och kollade på hennes söta kattungar som hon hämtade i söndags. Dem var det fart på kan man väl lugnt säga tills de blev trötta och somnade mitt på golvet.
 
Sen lyste lampan i bilen att ett positionslyse var trasigt så jag åkte förbi Bilia för att köpa en ny lampa och få hjälp med att byta den, man får ta vara på deras service. Så jag betalade lampan och en praktikant följde med ut och skulle byta den men testade först att slå på den utvändigt för ibland kunde de hoppa igång då. Vilket självklart min gjorde så det vara bara tacka för att han slog igång min lampa och ta med den nyinköpta i lampan inför framtida trasig lampa, lite pinsamt.....
 
Sen åkte jag och köpte en ny dammsugare som var på rea, grön och fin:-) Och när jag fick säga mitt namn för garantibeviset så fick jag bokstavera Kängström som vanligt! Men fick även kommentaren; Jag brukar inte ha svårt för att stava efternamn men detta gick jag bet på, det kan inte vara så vanligt va? Svar nej inte i den här delen av Sverige i alla fall.
 
 
Fick ny Höökskatalogen i brevlådan idag, alltid lika skoj.
 
 
Sen skulle Sara följa med och rida en häst åt mig eftersom hennes blev vaccinerad igår men när jag tar in Åsse är hon jättehalt och helt svullen på ena frambenet. Och jag red henne senast igår kväll 30 min på ett gräsgärde och då var hon helt normal. Så det fick bli sjukhage och kylning av benet och hoppas på att det blivit lite bättre imorgon i alla fall.
 
Så jag och Sara red Moa och Flora en tur istället och så red jag ut själv på Åsa efter. Och däremellan han jag äta två korv med bröd som jag fick borta hos familjen eftersom de grillat igen ( tidigare på dagen åt jag grillat vildsvin där) och så cyklade jag Sara och Rickard upp till kanlen och simmade lite.
 
Och nu är jag hemma och tänker bara ta det lugnt för imorgon kl 8 ska jag och Sara ut och rida igen!
 
Hoppla!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: