pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

29/1-12

Kategori: Allmänt

Igår red jag varsin tur på Åsa och Åse under förmiddagen innan firmafesten. Och att tänka nu ska ja rida en snabb tur är aldrig en bra idè.
Men så tänkte jag med Åse och de tog över en timme ändå. Först träffade vi på ett vildsvin ca 100m bort springandes över en plöjd åker. Men man såg på den hur målinriktad den var när den sprang. Det är inte vanligt att man ser dem så på ljusa dagen annars så jag var inte rädd för att den skulle komma mot oss.
Samtidigt när vi såg vildsvinet möte vi även tre gångare som också kollade på det och så blev det lite övrigt prat innan ja kom vidare.
Sen skulle vi över en gårdsplan där en lös plåtvägg väsnades så de krävde en stunds övertalning innan hon ville gå förbi och inte nog med det ute i skogen satt en jägare som också var otäck enligt Åse. Så den snabba turen tog som sagt ändå en stund.
Som tur var gick Åsas tur utan problem.
Och firmafesten var trevlig och de hemliga uppträdandet var Börje Bappelsin från Floby, en komiker som är bra på sitt sätt men eftersom jag sett honom förrut så var de inte så speciellt.
Och på hemvägen åkte vi över Töreboda och fick syn på massa blåljus framför oss och när vi kom närmare såg vi ett hus stå i stora lågor. Känns så hemskt stackars folk som bodde där:-(
Och idag har jag varit med och flyttat kossor mellan ladugårdarna och även klippt två stycken. Borde nog rida men de känns lite segt får jag väl erkänna. De är jobbigt för tant att va ute sent på kvällarna;-)
Hoppla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: