pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Nu närmar de sig

Kategori: Allmänt

Nu närmar det sig Göteborg Horse Show! Längtar.........På fredag ska jag dit ihop med Therese och även Dennis och Micke som följer med helt frivilligt så det ska bli skoj. Vi ska se på fredagskvällsföreställningen och så blir det shopping på mässán under dagen.

Och jag som inte behöver någonting direkt möjligtvis boots till Åsa i storlek XL och en vårridjacka till mig. Men man hittar ju alltid så mycket roliga saker så det vill till att ha koll på plånboken.

Men först i morgon har jag och Caktus en preparatsökträff igen. Jag är lite osäker på om vi lyckats träna fram rätt sak?? Han har förstått att de är snuset han ska leta efter men målet nu i början är att han ska förstå att markering = sitt. Så jag kan se om han har hittat någonting och vart de kan tänkas vara gömt.

Det fungerar ju inte riktigt om en "knarksökhund" skulle sätta sig i ett framsätte på en bil för att visa att den hittat något bara för att den känner lukten i bilen. Utan hunden måste visa rätt riktning och så nära preparatet som går. Så det är det som Caktus måste lära sig just nu och det är lite lurigt att lära in.

Hoppla!!

Kommentarer

  • Madde säger:

    Jag ska också dit på fredagen. Fast vi ska bara gå på mässan. då kanske vi ses:)

    2012-02-22 | 20:26:27
    Bloggadress: http://madduskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: