pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

mina dagar

Kategori: Allmänt

Ska försöka berätta allt som hänt de senast på ett bra sett utan att de blir för långt inlägg. Då jag inte alls hunnit med datorn det senaste men det här inlägget får handla om helgen som varit.

I torsdags började jag träna preparatsök med Caktus och det var jätteroligt men svårt. Det är viktigt med tajming och det är väldigt lätt att förstöra en hund väldigt fort så de måste bli rätt direkt. Vi tränade med snus och de första är att lära in markeringsbiten.

På fredagen åkte jag till Mikael och vi gick på Gina Tricot Grand Prix show. Och den är jag faktiskt missnöjd med tyvärr shownumrena var välplanerade och så. Och fast det var en hästshow så blev jag mest imponerad utav polishundsuppvisningen de var grymt duktiga!!

Men det som gjorde mig missnöjd var att vi fick sitta på en tillfälligt uppbyggd läktare på en kortsida vilket inte högtalaranläggningen var gjord för så de som sades hördes extremt dåligt åt vårat håll ljudet bara studsade. Sen var de flesta uppträdandena gjorda för att synas mest i mitten så från vårat håll såg man inte alls allt så bra. Så de var faktiskt lite tråkigt för egentligen var det ju en bra show. Och några kläder köpte jag inte heller då det kändes som helt vanliga kläder bara att de sytt på ett tygmärke med deras logo.

polishundarna

Anton Frank



Lördagen bestod av slappardag i Borås och tänka sig jag och Micke har hållt ihop i 8månader tiden går väldigt fort när man har roligt! Kvällen avslutades med bio En gång i Phuket  och den var allt rätt rolig.

Söndagen blev de besök inne i Borås cetrum och gick ett varv i de fina vädret i parken sen åkte vi även bort till köpcentrat Knalleland en sväng men de enda jag köpte var mat på Mc donalds.


Jag fick även en massa fina saker, kläder som Mikael köpt i Egypten till mig hur snällt som helst:-)

Hoppla!!
















Kommentarer

  • Micke säger:

    Låter som en bra kille den där Mikael, vad fick du för fint? ;-)

    2012-02-14 | 22:22:52

Kommentera inlägget här: