pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

13-14feb

Kategori: Allmänt

Denna veckan började inte så bra tyvärr då jobbarkompisen fått tillbaka sitt diskbråck så hon kom och var med mig på de första jobben från halv 6 till kl 8. Sen åkte hon hem och tydligen var fler sjuka så det blev till att jobba själv resten av dagen. Så allt tog längre tid och jag kom hem senare än planerat så jag han/orkade bara rida en häst och det blev Åse.

Men mamma och Rebecka var snälla och tog en promenix ihop med Moa och Flora.

Och idag besiktigade jag "gamla" bilen då jag vill göra de innan jag lägger ut den till försäljning och självklart gick den inte igenom morrrr!!! Inga allvarliga fel förhopppningsvis men ändå.

Och eftersom Rebecka har sportlov så hade hon en kompis hos sig idag som hade med presenter till mig/hästarna :-)

Detta:

Begagnat cremevitt schabrak, nytt grimmskaft och tvättsvamp. Sådana saker är riktigt roligt att få när man absolut inte väntat sig det.

Och idag blev det då Åsas tur på ridfronten och det var lika med att sätta sig upp på en tickande bomb! Först tog de 20min att få med sig hästen in i stallet! Konstigt nog men när det gäller djuren har jag riktigt bra tålamod. Först vägrade hon gå och surade ihop totalt och ville bita mig. Sen drog hon i väg i galopp någon vända ihop med Åse och så var de handbromsen i igen och så höll vi på.

Väl uppe på hästryggen så blev det nog bara två eller tre explosioner med bock och spark men vi höll oss på ett gärde långt ifrån trafik, folk och fä.

Sen när vi ridit klart så skulle hon inte gå in i stallet så det slutade med att jag fick locka med godis. Men att peta med spö på Åsa för att få henne och gå fungerar inte om hon är på det humöret för då ger hon bara tillbaka.

Men de är allt roliga de små djuren.

Hoppla!!






Kommentarer

  • Lina säger:

    Sv; Vad roligt att du är med!!

    Håll koll , det kommer upp vinnare hela dagen i morgon ^^

    2012-02-14 | 21:51:29
    Bloggadress: http://iinas.blogg.se/
  • Lina säger:

    Nu är alla vinnare i dagens blogg utsedda!

    Kolla om det blev du!! Blev det inte, svara på frågan i vinnare del 4, så kanske jag fixar föer tävlingar ^^

    http://iinas.blogg.se

    Kram

    2012-02-15 | 18:58:15
    Bloggadress: http://iinas.blogg.se/
  • Camilla säger:

    Sv. Tackar :D

    2012-02-15 | 20:23:24
    Bloggadress: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här: