pudelz

Min vardag, agility och fjordhästar

Det svenska vädret!

Kategori: Allmänt

Ja ni det svenska vädret kan vara så underbart så men även så fruktansvärt! Som i fredags efter jobbet tog jag med hundarna på en promenad ute i skogen och solen sken och allt var jättehärligt. Visst lite isigt på vägarna men det gick att ta sig fram.
Men sen under natten så slog det om rejält och började töa. Så nu är det skriskobana överallt!. Moa och Flora som är oskodda har jag gett upp när det gäller att motionera tyvärr. Eftersom de inte går att brodda och jag vill inte riskera att de går omkull på min bekostnad.
Som i morse när jag träffade S mor i stallet som släppte ut deras hästar så berättade hon för mig att en på hennes jobb hade varit ute och ridit sin häst broddad runt om. Skrittade väldigt försiktigt och poff! Så låg hästen med alla fyra i luften och hon själv med bruten fot!
 
Så det går fort när det händer.....Men Åsa har jag ridit nästan var dag men i en hage med snö så det har fungerat ok fast bättre underlag finns.
 
Nu lite bilder ifrån fredagen då solen sken och himlen var klarblå.
 
 
 
Hästarna solade när jag kom för att rida Åsa i fredags.
 
Sen tänkte jag fota Åsa när hon låg ner men hon hann visst resa sig upp! Crazy bild :-)
 
 
 
Och sist men inte minst en bild på familjens katt Kitty!
 
 
Hoppla!!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: